Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

ITT ÉS MOST

2014. október 20. - ÉletmódCoach

Mennyi időt pazaroltál már el arra, hogy a megváltoztathatatlan múlton rágódtál vagy a még elérhetetlen jövőről ábrándoztál? Fontos a múlt értékelése, és a vágyott jövő képe is, de a legfontosabbak a megvalósulásra irányuló tervek. Ebben a pillanatban is tehetsz valamit!

 in-the-moment.jpg

Álmodozni jó és kell, de ha folyton valahol a távolban kalandozunk, elfelejtünk élni, és ami ennél is rosszabb, elfelejtünk cselekedni. Ha arra vágysz, hogy valami változzon, ragadd meg a jelent – hiszen a múlt már elmúlt, a jövő pedig még nem jött el.

Lehorgonyozni a jelenben

Bizonyára előfordult már veled, hogy látszólag belemélyedtél egy tevékenységbe, ám a gondolataid messze jártak. Ezzel nem vagy egyedül, hiszen legtöbben folyamatosan olyan dolgokon törjük a fejünket, amelyek már megtörténtek, vagy csak meg fognak történni. Ezzel önmagában nem is lenne baj, ha rosszkedvünk, lehangoltságunk és aggályaink jó része nem a már/még nem létező dolgok felidézéséből fakadna. Ha viszont megtanuljuk, hogyan maradhatunk a jelenben, lehetőségünk nyílik új módon megfigyelni magunkat. Első lépésben ki kell szakadnunk ábrándvilágunkból.

Gyakorlat: Keress egy olyan helyet, ahol egyedül lehetsz. Csak a légzésedre koncentrálj, és vesd be az érzékszerveidet. Milyen színeket látsz? Milyen illatokat érzel? Lazák a vállaid? Átélsz valamilyen érzelmet éppen? Egyszerűen csak fogadd be a pillanatnyi élményeket, anélkül, hogy bármi kizökkentene ebből.   

 

Felismerni a feszültséget

Sokan folyamatos stressz alatt élünk és olyannyira hozzászokunk, hogy már észre sem vesszük jelenlétét, miközben szépen lassan kiüresedünk érzelmileg. Ahhoz, hogy valóban a jelenben tudjunk élni, le kell számolnunk a feszültségünket kiváltó tényezőkkel. Mielőtt minden bolhából elefántot gyártanánk, gondoljuk át, mennyire megalapozottak a problémáink. Nem érdemes például olyasvalamin rágódni, aminek valójában nem ismerjük a hátterét. Ráadásul megeshet, hogy a félelmünknek nincs is valóságos alapja, mégis úgy pörög végig a fejünkben, mintha valóban megéltük volna.

Gyakorlat: Bármit is érzel, fogadd el úgy, ahogy van. Légy gyengéd önmagaddal! Lélegezz mélyeket és csak magadra koncentrálj. Figyeljen a légzésed ritmusára, a mellkasod emelkedésére. Ne hadakozzon a történések tényleges valósága ellen. Végezd 10 percig a gyakorlatot. Meglátod, utána ellazultabbnak érzed majd magad.

 

Búcsú a korlátoktól

Múltunk történései nagyban befolyásolják azt, hogyan reagálunk a jelenbeli valóságra. Például ha a korábbihoz hasonló kellemetlen helyzetbe kerülünk, megeshet, hogy automatikusan úgy reagálunk, ahogy legutóbb tettük. Jó példa erre, hogy ha elhagynak minket, későbbi kapcsolatainkban szinte ösztönösen bizalmatlanná válunk. Holott az életünknek nincs előre megírt forgatókönyve!

Ha éberen éljük meg jelent, képesek leszünk túllépni ezeken a tudattalan reakciókon.

Gyakorlat: Gondolj egy olyan problémára, ami mostanában foglalkoztat. Mit érzel, ha rá gondolsz? Dühbe gurulsz?  Nyomást tapasztalsz a gyomrod tájékán? Szorongani kezdesz? Állj meg itt egy pillanatra és gondolja át, hogy ezek a görcsös reakciók semmivel sem teszik jobbá, megoldhatóbbá a helyzetet. Idővel képes lesz felfedezni magában a gátakat, és rá fogsz döbbeni, hogy a döntés mindig a te kezedben van. Te döntöd el, hogy érzed magad!

 

Ragaszkodás és viszolygás

Életünk örökös ragaszkodással és viszolygással telik, minden cselekedetünket e kettő befolyásolja. Amikor szembeszállunk egy érzéssel, megfeszítjük az izmainkat. Sokan úgy védekeznek ellenük, hogy egyszerűen megpróbálják lenyomni, nem érezni őket, mások kedélyváltoztató stratégiákkal élnek: a munkába, a vásárlásba, a szexbe, a spiritualitásba, vagy különböző szenvedélyekbe (dohányzás, alkohol, kábítószerek) menekülnek.

A jelenben maradva ezeket mind kiküszöbölhetjük. Egyszerűen csak át kell adnunk magunkat pillanatnyi érzéseinknek és olyannak kell őket megélnünk, amilyenek valójában. Hagynunk kell, hogy átjárjanak, aztán szabadjára kell engednünk őket. 

Gyakorlat: Nézd meg egy számodra kedves filmet. Merülj el benne, aztán időről időre állítsd meg a dvd-t, és nézd meg, milyen érzéseket csalt elő belőled. Könnybe lábad a szemed? Örömöt érzel? Filmnézés közben hajlamosak vagyunk elfeledkezni magunkról és hagyjuk, hogy ránk zúduljanak az érzelmeink. Ezeknek tudatosítása pedig mindig segíthet abban, hogy – legyen bármiről is szó – jó döntéseket hozzunk.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr226811841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb