Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

SZUPERKAJÁKKAL A FITTSÉGÉRT

2014. július 20. - ÉletmódCoach

mjhvwrO5Bo1s3qzz2o1_500.jpgHa rendszeresen mozogsz, fontos, hogy a táplálkozással is tégy a jó erőnlétért. Az alábbi élelmiszereket bővelkednek azokban az anyagokban, amelyek erőlétünk szempontjából fontosak. Építsd be őket az étrendedbe, és hamar tapasztalni fogod a változást.

 

Joghurt

A natúr élőflórás joghurt segíti a bélflóra regenerálódását. További előnye, hogy kisebb tejcukor tartalommal rendelkezik, mint az utókezelt joghurtok. A magas kalciumtartalom pedig hozzájárul az egészséges csontozat fenntartásához.

Tipp: Kerüld a cukros verziókat!

 

Pulykahús

A bőr nélküli filé fehérjében, energiaháztartásunk egyensúlyát kialakító niacinban, B6 és B12 vitaminokban, antioxidáns szelénben, vérképző vasban és immunsejtképző cinkben gazdag.

Tipp: Bőre nélkül fogyaszd!

 

Fekete áfonya

C-vitamint és polifenolt tartalmaz. Utóbbi erősíti a vitaminok hasznosítását a szervezetben, és a szabadgyökök megkötésével képes semlegesíteni a rákkeltő anyagok hatását. Ezen kívül serkenti a vérkeringést.

Tipp: Ha nincs idénye, a mirelit is megteszi!

 

Dió

Omega-3-zsírsavat, C és E vitamint tartalmaz, magas ásványi anyag tartalma pedig a szív- és az agyműködésnek is kedvez. Erősíti a veséket és a tüdőt.

Tipp: Nassolni támadt kedved? Fogyassz egy marék diót!

 

Narancs

A benne lévő C-vitamin, a pektin és a kálium megvédik a sejtjeinket. Serkentő, frissítő hatású.

Tipp: Igyál meg reggelire egy pohár frissen facsart narancslevet, amely a bélmozgást is serkenti!

 

Brokkoli

A brokkoli a legegészségesebb káposztaféle, rengeteg energiát kölcsönöz nekünk. Kitűnő rostforrás, vírusölő és serkenti a májműködést is.

Tipp: Alkalmanként helyettesítsd vele a krumpli vagy a rizsköretet.

 

Zab

Fehérjedús gabonaféle, amely gyors telítettségérzetet okoz, rendkívül egészséges energiaforrás. Fogyasztása jót tesz a csontoknak és a kötőszöveteknek is.

Tipp: Magas rosttartalmával a székrekedéssel küzdőknek kedvez. Fogyaszd reggelire müzli formájában!

 

Tök

A tökben található mikrotápanyagok erősítik az immunrendszert, a vitaminok és ásványi anyagok mellett nagy mennyiségben tartalmaz karotinokat, főként a bőrnek is kedvező béta-karotint.

Tipp: Levesként és tésztához is nagyon finom. Gyomorsav problémákra is nagyszerű!

 

Csicseriborsó

Káliumtartalma miatt enyhe vízhajtó hatású, a benne rejlő magnézium fontos szerepet játszik az izmok és idegek működésében. Rostanyagai jótékonyan hatnak a bélrendszerre. A benne lévő lassan felszabaduló cukroknak köszönhetően hosszabb időre feltölti energiaraktárainkat.

Tipp: Elkészítése előtt néhány órára, vagy akár egész éjszakára áztasd vízbe, majd főzés előtt öblítsd le!

 

 

Zöldtea

Antioxidáns polifenolt is tartalmaz, a keringési problémáink megelőzésében is jelentős szerepet tölt be, valamint méregtelenítő hatása van.

Tipp: Kortyolj el mindennap három csésze zöldteát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr526526091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb