Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

A SVÉDASZTAL CSAPDÁI

2013. december 13. - ÉletmódCoach

buffet.jpg

 

Az adventi időszak már a kísértések jegyében telik. A veszélyzónát leginkább a gazdagon megrakott svédasztal jelenti, hiszen minél nagyobb a választék, annál könnyebben túlesszük magunkat. Nem szeretnéd gyarapítani a súlyodat? Válogass körültekintően!

 

Egy felmérés a nők számára az ünnepi dőzsölés időszakában is fontos az alakjuk megőrzése – csaknem 50 százalékunk válaszolt így,  míg a férfiaknak mindössze 34 százaléka. Sokan pedig azzal igyekeznek csitítani a bűntudatot, hogy január elsejével nagy életmódváltásba kezdenek. Addig azonban mindent szabad. Később arról is írok majd, melyek a hatékony felkészülés ismérvei, most azonban ahhoz adok tippeket, hogyan NE gyarapítsd kilóidat az ünnepi asztaloknál.

 

Kenyereskosár: Az üres gyomor telítő anyaga, amelynek tartalmától - a zsemléktől, a kenyérszeletektől és a péksüteményektől - gyors éhségcsillapítást várunk. Vigyázat! Ha még a főétkezések előtt teletömöd magad, később nagyobb önkontrollra lesz szükséged. A telített szénhidrátok alattomosan garázdálkodnak a szervezetben, ezért ha teheted, keresd a teljes kiőrlésű változatokat, vagy egyszerűen hagyd ki a kenyérfalatokat.

 

Salátás zóna: A salátafélék, a paradicsom és az uborka szabad utat kaphatnak. Ha viszont inkább tésztasalátával, illetve a sok burgonyát, sajtot vagy húst tartalmazó salátával pakolod meg a tányérod, bizony ügyelned kell a kalóriákra. Az önteteket ne locsold, inkább csepegtesd, és a majonézes változatokkal szemben részesítsd előnyben a Vinaigrette típusú mártásokat (amelynek olívaolaj, borecet, reszelt uborka és vöröshagyma adja az alapját). Még a joghurtos öntet is komoly kalóriabombát jelenthet!

 

Mártogatni valók: Az ehhez használatos szeletelt zöldségek elsőre teljesen ártalmatlannak tűnnek. És tényleg azok – ha nem úsznak az olajban. Tehát éljen a nyers zöldség!

 

Füstölt halak: Horgássz ügyesen! A pisztráng, a makréla, a lazac és társaik jódban és Omega-3 zsírsavakban gazdagok, ezért bátran fogyaszthatsz belőlük. A tormával azonban csínján kell bánnod! Ne feledd, még mindig csak az előételeknél jársz, és ha eddig mindent végig kóstoltál, jobb, ha a főétkezés után kihagyod a desszertet.

 

Levesek: Inkább a hígabb, átláthatóbb levelesekből merj, amelyek kiváló éhségcsillapító hatásúak. A krémlevesek kedvelőinek viszont érték a mérték, ha még további fogásokra fenik a fogukat.

 

Főétkezés: Elérkeztél ahhoz a ponthoz, ahol érdemes átgondolni, hogy eddig miből és mennyit ettél. Légy körültekintő a köretekkel: jobb, ha a sült krumpli, az olajban tocsogó tepsis burgonya, a krokett és a rösti - magas kalóriatartalmuk és nem túl kedvező glikémiás indexük miatt piros lámpát kapnak.  Nem kell viszont ellenállnod a petrezselymes krumplinak, a rizsnek és a párolt zöldségeknek.

 

Szószok: Kecskére káposztát? Igaz ugyan, hogy még a sültek is jobban csúsznak, ha nyakon öntik őket egy kis szósszal. Ezzel nincs is baj, de kevésbé kímélő az étel, amennyiben elmerül a szószban.

 

Gyümölcstál: A friss gyümölcsök nem hiányozhatnak egy gazdag büfé kínálatából. Az ananász, a dinnye, a narancs, a szőlő, az eper vagy a málna (és társaik) nem csak egészségesek, de kevés kalóriát is tartalmaznak, emellett sok C-vitamint és értékes növényi anyagokat juttatnak a szervezetbe.

 

Desszertek: Ki akarná megvonni az édes falatokat magától? Az viszont nem árt, ha körültekintően választasz! Szuperhizlaló: a tiramisu, a somlói galuska és a karamell. Könnyű és mégis finom: a gyümölcsös krémtúró és a puding.

 

Fagylaltok: Mire idáig eljutsz, valószínűleg már csak a szemed kívánja a finomságokat. Ha még sem akar ellenállni, válaszd a gyümölcs-szorbettet, aminek magas a gyümölcstartalma, ugyanakkor csak kevés cukrot és kalóriát tartalmaz. Viszont el a kanállal a csoki, a mogyoró, a karamell, a sztracsatella és a tojáslikőrös fagyitól!

 

Sajttál: A végső döfés… A sajtot inkább az előételek sorában fogyaszd, ne pedig a desszertet követő nassolásként. Elrettentésül: 100 gramm ementáli legalább 300 kalóriát és fele részben zsírt tartalmaz. A krémesebb sajtok pedig még ennél is több kalóriát rejtenek.

 

Tippjeim túlevés ellen

 

  • A parti kezdete előtt néhány órával már csak csipegess! Jó éhségcsökkentő lehet a müzli szelet vagy egy kis gyümölcs. Fontos, hogy ne érkezz üres gyomorral az eseményre, mert kevésbé fogsz tudni tudatosan választani.

 

  • Nagy csáberőt jelentenek a karnyújtásnyira lévő kedvencek. Ha vigyáznál az alakodra, ne kóstold végi őket. Tartsd be most is (mint a hétköznapokon): főfogásból egy elengedő! Ne fordulj többször a megrakott húsos tányérral! Minél nagyobb a választék, annál könnyebben túlesszük magunkat.

 

  • Ebédidőben kicsit megengedőbb lehetsz magaddal, mint vacsora idején. Míg a déli órákban a garnélarák és a desszert is lecsúszhat, este már jobban meg kell gondolnod!

 

  • A választásnál inkább azokat az ételkülönlegességeket részesítsd előnyben, amelyekkel egyébként ritkán találkozol.

 

  • Nem szabad lebecsülnöd az italok kalóriaértékét sem! Különösen a tejszínt és tojást tartalmazó koktélok jelentenek veszélyt az alakodra, valamint a szénsavas üdítők. 

 

  • Ha szeretnél desszertet enni, előtte ne egyél végig mindent – előétel, leves, főétel hármasból mondj le legalább az egyikről. Valamit valamiért…

 

  • Kerüld a túl sok zsiradékot és az üres szénhidrátokat - vagyis azokat a magas energiatartalmú élelmiszereket, amelyek nem tartalmaznak a szervezet számára fontos tápanyagokat!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr455689552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb