Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

A PROJEKT NEVE: FOGYÁS - 2. rész

2013. április 02. - ÉletmódCoach

schlankzeitplan.jpg

Az első részben már megkezdtük a felkészülést, most még két fontos fogalommal szeretnélek megismertetni ahhoz, hogy motivált tudj maradni az úton. A jó terv és a jó ütemezés ugyanis nélkülözhetetlen a sikerhez.

 

Tervezés

A belső indítékok tisztázása nem mindig elég ahhoz, hogy sikerre vidd az életmódváltó projekted. A valahogy-majd-csak-sikerül gondolkodásmód itt nem igazán kifizetődő, a szándék megszilárdításához többnyire egy jó tervre van szükség,.

Magad számára is leegyszerűsítheted a megvalósítási útvonalat, ha előre tervezel. Hasznos, ha felkészülsz a nehézségekre – nagy leterheltséggel járó időszakok, érzelmi viharok, ünnepi lakomák -, ellenkező esetben könnyen kiszolgáltatatod magad a körülményeknek.

 

Terved összeállításához nyújtanak segítséget az alábbi kérdések:

  • Mi számomra az álomsúly?
  • Milyen módon szeretném elérni? Mi mindent szeretnék tenni és mi mindent szeretnék elengedni a vágyott súly elérése érdekében?
  • Hogyan biztosíthatom a magam számára, hogy kitartó maradjak?
  • Milyen nehézségekre, bukkanókra érdemes felkészülnöm?
  • Hogyan fogom kezelni ezeket a nehézségeket, mit fogok tenni azért, hogy ne hiúsítsák meg a tervemet?

 

Ütemezés

Kezdd apró lépésekkel és csak aztán növeld a sebességet, ha már jól mozogsz a terepen! Sokan ott vétik el, hogy gyors eredményt kínáló, kevés strapával járó módszerek mellett teszik le voksukat. A kanapéról azonban nem lehet életmódot váltani!

Az életmódod átalakítása nem megy egyik napról a másikra! A hirtelen reformokat sem a tested, sem az elméd nem tudja majd követni és előbb-utóbb fellázadnak a hirtelen jött szigor ellen. Ne várj túlságosan sokat magadtól, lassan, fokozatosan alakítsd át a szokásaidat.

A gyorsan lefaragott kilók gyorsan vissza is jönnek, ráadásul a rövid idő alatti nagymértékű fogyás sokat kivesz belőled. Olyannyira kimerülnek a tartalékaid, hogy nem lesz kedved folytatni és ideje korán szerződést bontasz magaddal.

 

Hogyan haladhatsz jó ütemben? Például így:

  • Az első héten elhatározod, hogy 19 óra után már nem eszel.
  • A második héten elhagyod az édes nassolni valókat.
  • A harmadik héten elkezdesz mozogni – mondjuk minden második reggel 10 percet tornázol.
  • A negyedik héten beiktatod a saláta-vacsorákat (vagy ebédeket, amelyik jobban tetszik) és 15 percre emeled a napi tornát.
  • Az ötödik héten keresel egy fitnesztermet vagy elkezdesz a szabadban sportolni heti egyszer.

 

Ha jó ritmusban építkezel, nem csak egyre hatékonyabbá válsz majd, de egyre jobban érzed majd magad a bőrödben, és szinte várod majd, hogy bevezethess egy új egészségedet, fittségedet szolgáló szokást. Viszont ha azonnal az ötödik hét reformjaihoz ugranál, az túlságosan nagy falatnak bizonyulna. A fokozatosság elve abban is segít, hogy hozzászokj az új életmódodhoz.

Itt fontos még hangsúlyoznom, hogy a terv csak akkor fog működni, ha örömödet leled benne. Biztosan lesznek kellemesebb, kellemetlenebb részek, de azok az elemek, amiket igazából az ördögbe kívánsz, akár szét is zúzhatják az egész tervedet. Ha például szereted és szívesen fogyasztasz húst, nem kell húsmentes diétába fognod attól, mert éppen ez a trendi. Minden új szokásnál vizsgáld meg, hogy tudsz-e azonosulni vele és azzal, amit általa nyerhetsz!

 

Összefoglalva:

-          Nem elég, ha elméletben felkészülsz a táplálkozási és testedzési elvekből. A tudásnál fontosabb a belső erőd megtapasztalása!

-          Szerződj le önmagaddal, ezzel növelheted a siker esélyét.

-          Tudd, hogy miért fontos számodra az életmódod megváltoztatása és melyek a legbensőbb indítékaid!

-          Legyen egy részletekbe menő terved, amely a buktatókra is felkészít téged!

-          Fokozatosan alakítsd át az életmódodat és építs be új szokásokat! Így marad időd és energiád arra, hogy learathasd a babérokat!

 

Sok sikert!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr335188680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb