Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

NYERŐ KOMBINÁCIÓ A LAPOS HASÉRT

2013. március 26. - ÉletmódCoach

Rendszeresen edzed a hasad, mégis puffadtnak találod? Nos, önmagában sem a hasizmozás, sem a tudatos táplálkozás nem elég. Az alábbi hármas kombinációval mérhetsz igazi csapást a kitüremkedő pocakra! A haslaposító projekt befejező része következik.
bauchspring.jpg

 

 1. csapás: Vége a nassolásnak!

Korábbi bejegyzésemben már utaltam rá, hogy elsősorban  a zsíros-cukros ételeknek kell búcsút intened, ha lapos hasat szeretnél. A kulcsszó a türelem! A változás nem mindig indul be azonnal, ráadásul az sem mellékes szempont, mekkora hasi felesleggel rendelkezel. Semmiképpen ne kezdj el értelmetlenül koplalni, mert ilyenkor csupán az izomtömeg épül le, és a hasad nem feltétlenül lesz esztétikusabb. Főleg, ha sok-sok kilót éhezel le magadról.

Mitől puffadunk?

Akadnak, akiknek nincsen jelentős zsír a pocakjukon, hasuk mégis erőteljesen gömbölyödik. A puffadás gyakori panasz, aminek megszüntetéséhez – állandósuló gondok esetén - az okok felderítése és kiiktatása elengedhetetlen. Az étkezési napló (INNEN letöltheted) sokat segíthet abban, hogy megfigyeld, számodra mely élelmiszerek okozhatják ezt a kellemetlen tünetet.

 

Gyors vészmegoldásra vágysz?

Amikor konkrét célkitűzéseink vannak, általában nagyobb elszántsággal vetjük bele magunkat a hasunk elleni küzdelembe. Tipikus példája ennek, amikor egy jeles alkalmon szeretnénk kényelmesen begombolni a nadrágunkat. Ilyenkor jó módszer lehet a béltartalom ideiglenes csökkentése, például egy-két gyümölcsnap beiktatása bőséges folyadékfogyasztás mellett. De már normál táplálkozás mellett is segíthetnek bizonyos élelmiszerek, például pár szem aszalt szilva, egy doboz kefir zabkorpával vagy lenmaggal, no meg jó sok vízzel fogyasztva felgyorsíthatja a salakanyagok távozását. A látszat azonban csal! Ezzel ugyanis nem eltüntetjük a hasunkat, csupán nehezebben észrevehetővé tesszük.

 

Puffasztó ételek:

  • Cukor: nem csak kövérít, hanem hosszútávon a bélflóra állapotát is befolyásolja
  • Tejtermékek: a tejcukor még egy enyhe laktóz érzékenység esetén is puffadást okozhat.
  • Nyersétel: a nehezen emészthető rostokat csak a vastagbél baktériumai emésztik meg, ami gázképződéshez vezet.
  • Hagyma, hagymafélék: a kéntartalmú anyagok puffadást okoznak.
  • Kelesztett sütemény gyümölcsökkel: az élesztő/gyümölcs kombináció (mindenekelőtt a szilva) erősen gázképző páros.
  • Hüvelyesek: a bennük lévő szénhidrát és ballasztanyag gázképzésre készteti a bélbaktériumokat.
  • Szénsavas üdítőitalok: a légbuborékok a bélben landolnak, a sör és a kóla járnak az élen, utóbbinál a magas cukortartalom sem kedvez.

 

 Haslaposító ételek:

  • Keserű élelmiszerek: a keserű anyagok (pl. az articsóka) elősegítik az emésztést.
  • Probiotikus tejtermékek: a bennük lévő baktériumok a bélflórát bizonyíthatóan pozitívan befolyásolják és megelőzik a székrekedést.
  • Párolt zöldség: a párolás emészthetőbbé teszi a zöldségekben lévő keményítőt és a ballasztanyagokat.
  • Ánizs, bazsalikom, kamilla, koriander, kömény, menta, kakukkfű: kíméletes emésztésserkentők!
  • Teljes kiőrlésű pékáru: magas ballasztanyag tartalma segíti az emésztést.
  • Répa, paprika, paradicsom, saláta, spenót: vitaminokban gazdagok, és optimálisan támogatják az emésztést.
  • Friss gyümölcsök: magas a víztartalmuk, a vízhajtó kálium tartalmuk. (nagy mennyiségben fogyasztva azonban a fruktóz ingerelheti a beleket)
  • Édeskömény tea: emésztést segítően hat és megnyugtatja a gyomrot is.
  • Szénsavmentes víz: elengedhetetlen a jó emésztéshez!

 

 2. csapás: Kardió tréning

A cél az, hogy a hasizomgyakorlatok előtt a szervezet zsírégető folyamatait beindító aerob zónában dolgozzunk. Gyalogolhatsz, kocoghatsz, aerobikozhatsz, taposhatsz, tekerhetsz, a lényeg a hosszantartó, közepes intenzitású terhelés. Testmozgás közben a szervezet elsőként a gyorsan mozgósítható szénhidrátokat égeti el. Ahogy a szénhidrátok vérben és sejtekben található mennyisége csökken, elkezdi felhasználni a szabad zsírsavakat.  Ez nagyjából 30 perc után indul be. A jó hír az, hogy minél edzettebb vagy, annál hamarabb!

 

 3. csapás: Hasformáló gyakorlatok

A múltkori bejegyzésemben már ajánlottam néhány gyakorlatot, ha ezeket még kiegészíted a hagyományos haspréssel és a kardió tréninggel, máris megvan az edzésprogramod!

  • A haspréseket kedvedre variálhatod! 8 ismétlésenként változtass a kar vagy a lábtartásodon!
  • Nagyon szépen laposítják a hasat a pilates gyakorlatok is! Az én kedvenceim: a százas, a criss-cross és a felgördülés.
  • Segíthetnek a tartásjavító gyakorlatok is, hiszen ha szebb a testtartás, elenyészőbbnek tűnik a has is!

 

 eletmodtervezes.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr105173522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb