Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

STRESSZEVŐ BAKIK

2013. február 13. - ÉletmódCoach

Te is evéssel tompítod lelki bajaid? A habzsolás, akár csak a munka- vagy a vásárlásmánia sok esetben nem maga a probléma, hanem csak tünet.  Egy kis odafigyeléssel nem csak a napi menüdet, de az egész életedet kiegyensúlyozottabbá teheted.

 stresszevő.jpg

Napjainkban az étkezéseink szorosan kapcsolódnak érzelmeinkhez. Ezért sokszor nyúlunk a hűtőbe vagy a spájzba, esetleg kotorászunk az irodai fiókunkban anélkül, hogy igazából éhesek lennénk. Ilyenkor az evés oka a szorongás, a frusztráció és enni kezdünk, hogy legalább átmenetileg jobban érezzük magunkat. A kapkodó életmód, a belső kiegyensúlyozatlanság sokszor szélsőséges táplálkozási szokásokkal párosul.

A leggyakoribb stresszevő-bakikat vettem górcső alá:

 

Nincs időm reggelizni!

 

Inkább tovább húzod a lóbőrt, és már nem marad időd enni? Biztosan ismered a mondást: reggelizz úgy, mint egy király! Nem kell sok időt szánnod rá, de mivel ez a nap legfontosabb étkezése, az elhagyása egész napra kihat a teljesítményedre. A kiürült energiaraktárakat ugyanis fel kell tölteni, az anyagcserét be kell indítani minden reggel.

Már előző este készítsd elő a hozzávalókat. Például a gyümölcsös müzlit szórd ki egy tálkába és takard le. Félálomban már csak egy kis alacsony zsírtartalmú tejet kell löttyintened rá.

A gabonafélék remek reggeli üzemanyagok, mert a bennük lévő, lassan felszívódó szénhidrátok csökkentik az éhségérzetet, és energiát biztosítanak a szellemi munkához. Érdemes a teljes kiőrlésű változatokat előnyben részesíteni, egyrészt, mert a fehér kenyérhez képest lassabban szívódnak fel, másrészt nagyon jó rostforrások. Ha otthon mégsem marad időd enni, vásárolj útközben joghurtot, gyümölcsöt vagy egy teljes kiőrlésű kiflit kefirrel, és a munkahelyedre érve mindenképp szakíts időt az energiaraktárad feltöltésére. Meglátod, megéri!

 

Mindig rohanva ebédelek!

 

Előre tudod, hogy hektikus napod lesz? Szánj időt az ebéded megtervezésére! Szerezz be jól zárható ételhordó dobozokat, és már előző este állítsd össze az ebéded. Ennek az is nagy előnye, hogy pontosan tudod, mi van a kajádban, és a legjobb hozzávalókat válogathatod össze hozzá a boltban és a piacon. Ha nincs időd különösebb előkészületekre, készítsd szendvicset teljes kiőrlésű kenyérből, tegyél bele sovány sonkát, sajtot, zöldséget. Ha salátát ennél, óvatosan bánj viszont a kész salátaöntetekkel (ezek ugyanis meglehetősen hizlalnak), az a biztos, ha te dobod össze: olajból, ecetből és joghurtból.

 

Csak este tudok jóllakni!

 

Az egész napos rohanásban gyakran észre sem veszed, hogy egy falatot sem eszel? Aztán fáradtan haza esve minden befalsz, ami a kezed ügyébe kerül? Hiba, a testednek ugyanis egész nap, és jól elosztva van szüksége energiára. Ideálisnak a napi öt étkezés tekinthető, amellyel a vércukorszint leesése is megelőzhető. Ha nem eszel 3-4 órás időközönként, annak könnyen farkasétvágy lehet a vége. A legjobb, ha még a kis étkezéseknek is szorítasz időt napközben. Például döntsd el, hogy 4 órakor mindenképpen megeszed a magaddal hozott gyümölcsöt, vagy a müzliszeletet. Ha nagyon bele tudsz feledkezni a munkába, állítsd a telefonod, hogy jelezzen!

Stresszes napokra remek választás a magnéziumban gazdag banán, a frissen préselt narancs-, grapefruit vagy mandarinlé, a paprika, a káposzta vagy a karalábé. Egy teljes kiőrlésű zsemle segít a ballasztanyagok pótlásában, míg a zsírszegény tejtermékek fehérjét adnak a szervezetnek. Ezekkel a tápanyagbombákkal lényegesen javítható a teljesítmény.

 

Egy kemény napot csak édességekkel vészelek át!

 

Álló nap a számítógép előtt ülve ki vagy téve a nassolás veszélyének. Nem kell mindent megenni, amit a csomagolás tartalmaz! Ha mindent az utolsó falatig eltüntetsz,  a telítettség fogalma az üres tányér, üres csipszes zacskó és üres csokipapír fogalmával fog összekapcsolódni az agyadban. Ráadásul minél több édeset tömsz magadba, annál többet kívánsz majd belőle!

Ha a nap folyamán a vércukorszinted stabil marad, könnyebben vissza tudod utasítani a nyalánkságokat. Azért nem árt előre készülni. Ha imádod az édességet, magas (70%-os) kakaótartalmú csokit válassz, amelyből intenzív ízének köszönhetően eleve kevesebbet fogsz fogyasztani. A teljes kiőrlésű kekszek jól hatnak az idegrendszerre, a szárított gyümölcsöktől gyorsan új erőre kaphatsz, a különböző magvak pedig az agyműködést serkentik. Fontos azonban, hogy 200-300 kalóriánál ne vegyél többet magadhoz nassolással!

 

Lusta vagyok főzni magamnak!

 

Érhető, ha egy fárasztó nap után szívesebben rogysz le a tévé elé, vagy állsz be a zuhany alá, mint hogy a konyhában tüsténkedj. Ha viszont szeretsz főzni, csupán fáradt vagy, fogd fel egyfajta meditációként, amely segít levezetni a nap feszültségét, és válassz könnyen és gyorsan elkészíthető ételeket! A leves például ideális esti fogás. A legjobb, ha egyszerre nagyobb mennyiségeket készítesz, és a maradékot lefagyasztod. Bármikor felengedheted és zöldségekkel, főtt csirkehússal variálhatod. Egy laktató saláta összedobásához még főzni sem kell! Készíts uborkasalátát, vagy mártogatós dipeket, amelyeket zöldségcsíkokkal fogyaszthatsz.

 

Olvasd el ezt is: A rövid pihenők segítik a fogyást!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr625078430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb