Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

REFORMÁLD MEG TÁPLÁLKOZÁSODAT!

2012. január 12. - ÉletmódCoach

 

Nem vagyok a pontról pontra előírt diéták híve, szokásaink átalakításában hiszek. Arról általában sokat hallunk, mit, mikor és mennyit kellene ennünk, arról azonban kevés szó esik, hogyan lehet hatékonyan kialakítani és tartóssá tenni az életmódváltás során felvett új étkezési szokásainkat. Válts egyszer életmódot, akkor viszont életre szólóan! Tippjeimmel igyekszem megkönnyíteni az átállást.
-Vásárolj tudatosan!
A minap farkaséhesen estem be egy hatalmas szupermarketbe. Félig öntudatlanul dobálgattam a kosaramba a szükséges(?) termékeket. Borzasztóan kívántam az édességet és a kávét, így egy tábla svájci csoki (nyamm-nyamm) és egy készen kapható, kis üveges (és jó cukros) latte macchiato is sikeresen landolt. Már a pénztárhoz tartottam, amikor ellenőriztem a kosár tartalmát. Rájöttem, hogy erre a kettőre igazából semmi szükségem nincs, illetve – lévén, itt állok a bőség közepén - kiválthatom őket egészségesebb termékekkel. A 100 grammos svájci csokit egy túró rudira, a cukros kávét egy palack ásványvízre cseréltem és máris jobb érzéssel hagytam el a boltot.
Azt javaslom, te is végezd el ezt a vizsgálatot, mielőtt távoznál egy rakás felesleges és hizlaló étekkel! Mindig van jobb alternatíva, csak egy kis önkontrollra (vagy inkább önszabályozásra) van szükség! (Tejcsoki helyett magas kakaó tartalmú étcsoki, fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű, cukor helyett édesítőszer, stb.)
- Légy türelmes!
Az életmódváltás nem diéta, nem egy-két hétre vagy hónapra szól. Ha tartós eredményt szeretnél, drasztikusság helyett a fokozatosságon legyen a hangsúly! El kell fogadnod, hogy nem fog minden rossz szokásod varázsütésre megváltozni. Adj időt magadnak!
- A nagy szigor a visszájára fordul!
Nincs olyan, hogy elrontott nap! Ha becsúszott egy kis nasi, vagy túletted magad, egyszerűen kompenzáld kilengésedet. Például este már csak egy salátát egyél vagy menjél el tornázni, futni, biciklizni, táncolni. Már fél óra mozgás is csodákat művel a közérzeteddel és az anyagcseréddel! Ami fontos, ha már adtál az élvezetnek, ne rontsd el a napod lelkiismeret-furdalással!
- Készítsd el magadnak az ételt!
A mindennapi főzőcskézés megterhelőnek tűnhet, ugyanakkor mindenképpen érdemes arra törekedned, hogy minél többször magad készítsd el az ételt, így ismerni fogod az összetevőket és saját igényeidnek, ízlésednek megfelelően készítheted el a harapnivalódat. Egy salátát, vagy egy zöldségekkel megrakott szendvicset tényleg nem nagy kunszt összedobni! Kedvenc receptjeid egészségesebbé varázsolásával való kísérletezés pedig biztosan örömmel tölt el.
- Olyat egyél, amit szeretsz!
Bármennyire is egészséges a cékla vagy az uborka, ha nem szereted, felejtsd el! Ha görcsösen magadra kényszeríted az életmódváltásodat ugyan segítő, mégis utált élelmiszereket, előbb-utóbb negatív érzések társulnak az evéshez. Ennek következményeként vagy visszatérsz korábbi táplálkozási szokásaidhoz, vagy elkezdesz koplalni, amivel alaposan kiéhezteted a szervezeted, és amitől hamarosan olyan farkaséhség tör rád, ami válogatás nélküli habzsolásba hajszol. Igyekezz úgy összeállítani az étrendedet, hogy a benne szereplő ételek megfeleljenek az ízlésednek.
- Ne éheztesd magad!
Az egészséges étkezés nem egyenlő a korgó gyomorral! A koplalás ráadásul lassítja az emésztést, és raktározó üzemmódra állítja át a szervezetedet. Ha éhes vagy, akár két étkezés között is nyugodtan bekaphatsz pár könnyű falatot. Népszerű fogyókúrás tévhit, hogy este 6 (5 vagy akár 4 óra után) már semmit sem ehetünk. Korgó gyomorral nehéz elaludni, egészséges, a gyomor számára nem megterhelő ételeket este 8-9 óráig nyugodtan fogyaszthatsz. A lényeg, hogy lefekvés előtt egy órával már ne egyél!
- Ne gondolj annyit az evésre!
Nem jó, ha túl sokat rágódsz azon, hogy mit, mikor, mivel egyél. Próbálj meg természetesen, ösztönösen közelíteni a kérdéshez, ne bonyolítsd túl! Minél többet foglalkozol vele, annál inkább tehernek fogod érezni az odafigyelést. Figyeld tested jelzéseid, és add meg neki azt, amire valóban szüksége van!
Sok sikert!

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr343539472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb