Életmódtervező Blog

SÚLYVESZTŐHELY

PILATES - A kíméletes karcsúsító

2011. december 12. - ÉletmódCoach

Egy mozgásforma, amely az életmódváltásod idején balzsam lehet a lelkednek és cinkosa a testednek. Szépen formál, visszaadja az önbizalmad és az egészséged. Kell ennél több?

 

A pilates a hollywoodi sztárok kedvelt edzésformájaként kúszott be néhány éve a köztudatba. Vonzereje nem csak remek izomtónusfokozó és a gerincgyógyító hatásában rejlik is, hanem abban is, hogy miközben nagy odafigyeléssel végezzük a gyakorlatukat, harmóniába kerül a testünk, a lelkünk és a tudatunk.

Ha úgy érzed, izmaid egyre petyhüdtebbé válnak, ezzel párhuzamban a vitalitásod is csökken, veselkedj neki, és hidd el, már néhány gyakorlás után látványos fejlődést érhetsz el.

 

Áldásos hatások

A módszer megteremtője, Joseph Pilates a táncból, a jógából és a küzdősportokból merített a kezdetben „Kontroll” névre keresztelt kondicionáló mozgásforma megalkotásához. Tréningje gyógyító erejére ő maga a legjobb referencia, a kis Joseph ugyanis beteges gyermek volt, viszont nagyon szerette volna legyőzni saját korlátait, így az anatómia könyveket bújva kidolgozta azt a gyakorlatsort, amelynek köszönhetően felnőttként sosem volt már szüksége gyógyszerekre. Módszerével az első világháború idején sokakat segített hozzá a felépüléshez.

A tréning fokozza testünk izomtónusát, különös tekintettel a has és a medencefenék izmaira. Hatására testünk rugalmasabb, hajlékonyabb, ellenállóbb, erősebb és formásabb lesz, mindennapi teljesítményünk megnő, lelkünk ráncai kisimulnak. Az óráimra járók gyakran mondják, hogy zsongó fejjel érkeztek, de mire véget ért a foglalkozás, el is felejtették a gondjaikat, minden elsimult bennük. Ez annak a nagyfokú koncentrációnak köszönhető, amely végül hozzásegít minket az ellazultsághoz, vagyis pihenni is jobban tudunk utána.

 

Változz és változtasd meg az életed!

A pilates tréning mozdulatai elegánsak, könnyedek, mégis erőteljesek, kontrolláltak. Ez a kontroll szükséges mozgásunk tökéletesítéséhez, hogy ráérezzünk, mekkora energia befektetéssel, milyen tempóban és mely izmainkat dolgoztatva kell gyakorolnunk. A tréning mentális erőnk növelésével felkészíti a testünket a mindennapi élet kihívásaira, kitolja a teljesítőképességünk határait, új nézőpontokat ad, segít kilépni a komfortzónánkból, egyszerűen új tettekre serkent. Ha a pilates gyakorlás közben sikerült áttörnöd a saját határaidat, már elég erőd lehet ahhoz, hogy régóta halogatott ügyeidnek is a végére járj. Minél többet pilateszezünk, úgy nő a gondolataink és a reakciónk feletti uralmunk.


Bármikor elkezdheted!

Sokakat az tart vissza a testedzés megkezdésétől, hogy attól tartanak, úgy éreznék magukat a gyakorlottabbak között, mint egy elefánt a porcelánboltban. Megnyugtatásul írom, az első pilates órámon – sok év tánc és aerobik után – nekem is gondot okozott a gyakorlatok kivitelezése, de minden újabb próbálkozással egyre ügyesebbnek éreztem magam. A vendégeim is sokszor mondják az elején, hogy „jaj, mennyi mindenre kell odafigyelni közben”, de ezek a dolgok idővel rögzülnek és szép kis sikerélményekkel ajándékoznak meg minket. Összegyűjtöttem, kinek is ajánlanám mindenképpen a pilates tréning kipróbálását:

  • Azoknak, akik régóta nem mozogtak – a tréninghez nem szükséges előzetes edzettség
  • Stresszes munkakörben dolgozóknak – segíti a testi-lelki harmónia elérését
  • Szülés után – segít a has és a medencefenék izomtónusának visszanyerésében
  • Sportsérülések utáni rehabilitációra – segít a mozgékonyság visszanyerésében
  • Az idősebb korosztály számára – a gyakorlatok gyengéden formálják a testet
  • Mindenkinek, aki formásabb alakra, ruganyosabb testre, belső békességre vágyik

 

Hamarosan új kedvencemről, a kardió pilatesről is mesélek…

Várlak szeretettel az óráimon: www.jadejoga.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sulyveszto.blog.hu/api/trackback/id/tr123459194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

2013 (1) ajánló (1) alakbiográfia (1) alaktípusok (3) áldozatszerep (1) álomfal (1) bátorság (1) belső béke (1) bioritmus (1) body&mind (1) boldogság (1) bőrszépítés (1) búcsú (1) célkitűzés (1) céltudatosság (1) cikkajánló (1) coaching (8) csoda (1) cukor (1) cukoréhség (1) diéta (2) dietetikus (2) Dukan (1) edzésterv (1) egyensúly (2) ekcéma (1) elengedés (2) életérzés (2) életmódcoaching (3) életmódszemlélet (1) életmódtervezés (1) életmódváltás (10) életmód egyperces (1) elhízás (3) embodiment (1) energia (2) energiabomba (1) energiahiány (1) énidő (1) erőforrások (1) ész és szív (1) fehérjeturmix (1) félelem (1) felkészülés (4) fitnesztrendek2014 (1) fitspiration (1) fogadalom (1) fogyi-fogadás (1) fogyókúra (3) futás (2) GI diéta (1) globesity (1) google (1) gyakorlatok (3) gyaloglás (1) gyorsstratégiák (1) haslaposítás (7) határkezelés (1) hatékonyság (1) heidi (1) HeidiKlum (1) hizlalószokások (2) Horace Fletchert (1) hőségtippek (1) időmenedzsment (2) inspirációs eszközök (1) írásterápia (1) itt és most (1) játékos önismeret (1) jóga (1) karácsony (2) karrier (1) kazein (1) kérdések (1) komfortzóna (1) könyvajánló (1) korlátozóhiedelem (2) küldetéstudat (1) laktóz (1) lélektippek (1) lélektréning (5) lelkierő (1) lista (2) meghívó (1) megújulás (1) mentáltréning (4) mikulásbuli (1) minifogyi (1) minitréning (1) motiváció (11) narancsbőr (1) nassolás (2) Ne-Csináld-Lista (1) NőkLapja (2) nomilk (1) nyaralás (1) nyíltnap (1) olcsósport (1) önbizalom (2) öncoaching (2) önfegyelem (1) önfejlesztés (1) öngyógyítás (1) önismeret (5) önmarketing (1) önmotiváció (1) otthonitorna (1) paleo (1) pihenés (1) pilates (1) programajánló (1) puffadás (1) sebezhetőség (1) siker (5) stresszevés (1) stresszkezelés (3) súlycsökkentés (1) súlykontroll (1) súlylabda (1) súlytartás (1) súlyvesztőklub (4) Súlyvesztő Tréning (1) svédasztal (1) szabotőr gondolatok (1) személyiségfejlesztés (4) szenvedély (1) szeretetnyelvek (1) szerződés (2) SzexiHasProgram (8) szuperélelmiszerek (1) szuperképességek (1) szupervízió (2) tanácsadás (1) táplálkozás (11) táplálkozás-pszichológus (1) táplálkozás tévhitek (1) természetes testsúly (1) testedzés (8) Testőr (1) testtudat (1) tévhitek (1) túlevés (1) vágytabló (1) válság (1) változás (1) vonzástörvénye (4) William Banting (1) Címkefelhő

Archívum

Egyéb